日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
スポーツウエルネス学部/College of Sport and WellnessCollege of Sport and Wellness |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
IN006/IN006IN006 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
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授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
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授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水3・N236/Wed.3・N236 Wed.3・N236 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
SWN1410 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
スポ学部スポ学科必修科目 2023年度以降入学者対象 |
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
IN006 |
Think about and prepare for independent learning at university. Master basic learning skills. Understand the features and expertise of the department, and consider its future design.
An academic adviser (teacher) takes 10-15 people.
Each academic adviser develops their lectures to make the most of their expertise to achieve the above goals. Students are expected to participate and study for themselves in order to do the following.
1) To facilitate your start at Rikkyo University in university life, learn about the university, make friends and gain a sense of belonging.
2) Deepen your understanding of basic learning techniques (how to study independently, report writing, discussions, presentations, etc.) and learn to use the various functions of the university for yourself, such as the library and media center.
3) After understanding the features of the faculties and departments, you will be able to plan your studies for the next four years and think about what you will do after graduation.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
大学での主体的な学び方について考え,準備を行う。基本的学習技術を習得する。学部の特徴や専門性について理解した上で,自分の将来設計を考える。
Think about and prepare for independent learning at university. Master basic learning skills. Understand the features and expertise of the department, and consider its future design.
アカデミックアドバイザー(教員)1人に対して概ね10~15人で演習を行う。
授業内容は各アカデミックアドバイザーが専門性を生かしながら,講義を展開していくが,上記目標を達成するために,次のようなことができるよう主体的に学び,参加することを期待する。
1)立教大学,そして大学生活のスタートを円滑にするために,大学を知り,友人をつくり帰属意識を高める。
2)基本的学習技術(主体的学びの方法,レポートの書き方,ディスカッションやプレゼンテーションなど)について理解を深め,図書館やメディアセンターなど大学のさまざまな機能を自ら活用できるようになる。
3)学部・学科の専門性を理解した上で,4年間の学びの計画を立て,卒業後の進路を考えることができる。
An academic adviser (teacher) takes 10-15 people.
Each academic adviser develops their lectures to make the most of their expertise to achieve the above goals. Students are expected to participate and study for themselves in order to do the following.
1) To facilitate your start at Rikkyo University in university life, learn about the university, make friends and gain a sense of belonging.
2) Deepen your understanding of basic learning techniques (how to study independently, report writing, discussions, presentations, etc.) and learn to use the various functions of the university for yourself, such as the library and media center.
3) After understanding the features of the faculties and departments, you will be able to plan your studies for the next four years and think about what you will do after graduation.
1 | ガイダンス・基礎演習とは何か |
2 | アイスブレイク(自己および他者理解など) |
3 | チームビルディング |
4 | 情報検索講習 |
5 | 文献検索 |
6 | 文献発表および議論 |
7 | ソフトウェア講習 |
8 | グループワークおよびグループディスカッション |
9 | グループ発表および議論1 |
10 | グループ発表および議論2 |
11 | キャリアプログラム |
12 | 個人発表および議論1 |
13 | 個人発表および議論2 |
14 | 初年次春学期教育のまとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
大学生の学びを理解するため,授業時間以外の自学学習を行うこと。内容は担当教員がそれぞれ指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席参加状況(出席,リアクションペーパーや小レポート,課題の達成度などを含む)(70%) 最終レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None