日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
理学研究科/Graduate School of ScienceGraduate School of Science |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
LA601/LA601LA601 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
実験/ExperimentsExperiments |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期他/Spring OthersSpring Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
33 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
PHY6080 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
The aim is to understand the background, purpose, and method of the research of each student. Through research activities, students acquire specialized knowledge, technique, and physical thinking ability, and develop problem-solving ability. Moreover, they will acquire skills for research presentation and response to questions and comments.
Under the guidance of a supervisor, students will determine the research theme of their own. They implement research after understanding the background, purpose and method of the research theme. They can proceed to more advanced theme through the careful investigation of the obtained results and the discussions with their supervisor.
1 | 研究(1) |
2 | 研究(2) |
3 | 研究(3) |
4 | 研究(4) |
5 | 研究(5) |
6 | 研究(6) |
7 | 研究(7) |
8 | 研究(8) |
9 | 研究(9) |
10 | 研究(10) |
11 | 研究(11) |
12 | 研究(12) |
13 | 研究(13) |
14 | 研究(14) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指導教員の指導のもとで,研究テーマの設定,研究方法の検討,研究計画の策定などを行い,それらに基づいて研究を遂行する。研究成果をもとに修士論文が構成されることを意識して筋道を立てて研究を進める。履修中に中間報告を行う。詳しい要領と日時などは別途掲示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
研究活動の状況を総合的に判断する(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
各自の研究に対する背景,目的,および方法を理解する。研究活動を通して,専門知識,技術,および理学的な思考能力を修得し,問題解決能力を養う。さらには研究発表能力および質疑応答能力を身につける。
The aim is to understand the background, purpose, and method of the research of each student. Through research activities, students acquire specialized knowledge, technique, and physical thinking ability, and develop problem-solving ability. Moreover, they will acquire skills for research presentation and response to questions and comments.
指導教員の指導のもとで,研究テーマを決定し,指定された研究課題に取組む。研究の背景,目的,および方法などを理解した上で,研究を進める。得られた研究成果を精査し,適宜,指導教員との議論などを通してさらに高度な研究へとつなげていく。
Under the guidance of a supervisor, students will determine the research theme of their own. They implement research after understanding the background, purpose and method of the research theme. They can proceed to more advanced theme through the careful investigation of the obtained results and the discussions with their supervisor.
1 | 研究(1) |
2 | 研究(2) |
3 | 研究(3) |
4 | 研究(4) |
5 | 研究(5) |
6 | 研究(6) |
7 | 研究(7) |
8 | 研究(8) |
9 | 研究(9) |
10 | 研究(10) |
11 | 研究(11) |
12 | 研究(12) |
13 | 研究(13) |
14 | 研究(14) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指導教員の指導のもとで,研究テーマの設定,研究方法の検討,研究計画の策定などを行い,それらに基づいて研究を遂行する。研究成果をもとに修士論文が構成されることを意識して筋道を立てて研究を進める。履修中に中間報告を行う。詳しい要領と日時などは別途掲示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
研究活動の状況を総合的に判断する(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None