日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学研究科/Graduate School of ArtsGraduate School of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
PC332/PC332PC332 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
グローバル・フェミニズム史 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火2・X205/Tue.2・X205 Tue.2・X205 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
HIS7510 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
PC332 |
- Learn about feminist thought and practice from a global perspective
- Acquire basic knowledge about the diverse history of feminism
- Discuss various issues related to feminism throughout history
- Discuss each issue in relation to your interests.
- We will read Lucy Delap's Feminisms: A Global History (The University of Chicago Press, 2020) and discuss the relevance to the students' research questions.
- Two students in each session will make a resume of the content and moderate the discussion.
- The students will present on research topics related to the course theme at the term end.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
・フェミニズムの思想と実践について、グローバルな視点から学ぶ
・フェミニズムの多様な歴史について、基本的な知識を身につける
・歴史上のさまざまなフェミニズムに関する課題について議論する
・それぞれの問題関心と関連づけて議論する
- Learn about feminist thought and practice from a global perspective
- Acquire basic knowledge about the diverse history of feminism
- Discuss various issues related to feminism throughout history
- Discuss each issue in relation to your interests.
・Lucy Delap, Feminisms: a global history (The University of Chicago Press, 2020)の講読と、受講生の研究課題との関連性を重視したディスカッションを行う
・各回の担当者2名は内容のレジュメ作成と議論のモデレートを行う
・受講生は期末に、それぞれの問題関心を主題と関連づけて研究発表を行う
- We will read Lucy Delap's Feminisms: A Global History (The University of Chicago Press, 2020) and discuss the relevance to the students' research questions.
- Two students in each session will make a resume of the content and moderate the discussion.
- The students will present on research topics related to the course theme at the term end.
1 | Introduction |
2 | 1. Dreams |
3 | 2. Ideas |
4 | 3. Spaces |
5 | 4. Objects |
6 | 5. Looks |
7 | 6. Feelings |
8 | 7. Actions |
9 | 8. Songs |
10 | Conclusion |
11 | 受講生による研究発表 |
12 | 受講生による研究発表 |
13 | 受講生による研究発表 |
14 | 全体のふりかえり |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
テキストの予習、問題点の整理を行う
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
レジュメ作成(30%) ディスカッションへの参加度(35%) 研究発表(35%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
初回授業で指示します。 |
英語のリーディング能力を必須とします。
初回授業で指示します。
授業の目標およびすべての評価方法において、前期課程よりも高度な達成水準を要求する。