日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College Graduate School of Tourism
Course Code UA564
Theme・Subtitle 観光地経営専門家育成プログラム
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Lecture
Campus Ikebukuro
Semester Fall Others
DayPeriod・Room
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Credits 2
Course Number TRG5300
Language Japanese
Class Registration Method Course Code Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation -(履修中止制度なし/ No system for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

In order to revitalize local communities through tourism, people who have the ability to accurately capture the changing tourism trends, and innovating and managing tourist destinations are required. In this class, we will learn about the acquisition of knowledge and skills as the tourist destinations management experts, and how to analyze the research required for tourist management.

【Course Contents】

In order to understand the significance of running a tourist destination, the significance of innovation, and to acquire the ability to practice, we study the trends of tourism that is changing from various environmental conditions surrounding modern tourism and community. Learn the multifaceted knowledge from the perspective of tourism and regional promotion, such as the utilization of regional resources and effective regional information transmission methods, and the research and analysis methods for that purpose, and further learning more practically through case study. During the class period, two fieldwork (voluntary participation) will be planned according to the content.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 オリエンテーション
2 観光地における価値の創造
3 観光地の調査分析方法1:地理学
4 観光地からの情報発信
5 観光地のソーシャルイノベーション①
6 観光地のソーシャルイノベーション②
7 観光地の調査分析方法2:フィールドワーク
8 町並み観光地の経営
9 観光地の調査分析方法3:経済学
10 新しい観光地経営の事例分析
11 温泉観光地の経営
12 温泉観光地の経営事例分析
13 観光地経営と地域のステークホルダー
14 総括

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

講義後に,講義内容が自らの研究にいかに活用しうるかを考えつつ復習を行うこと。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 講義・議論への参加状況(60%)
最終レポート(Final Report)(40%)
備考 (Notes)
講義や議論への参加状況、課題レポートで評価する。

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
授業時に資料を配布する。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
配布資料に記載する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

授業期間中に2度のフィールドワークを計画している。任意参加で交通費は自己負担となるが,観光地経営の実際を学ぶ良い機会であるので,参加を強く勧める。

【注意事項 / Notice】