日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
ビジネスデザイン研究科/Graduate School of Business AdministrationGraduate School of Business Administration |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
VL804/VL804VL804 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
日本におけるHNWI不動産ビジネスの始まり / ホスピタリティとブランディング |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
6名の講師が、自分達が関わっているHNWIビジネスに基づいてレクチャーします。 |
授業形式/ Class StyleCampus |
講義/LectureLecture |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期2/Spring Semester2Spring Semester2 |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
土3・7151/Sat.3・7151 Sat.3・7151, 土4・7151/Sat.4・7151, Sat.4・7151 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BDS6300 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
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テキスト用コード/ Text CodeText Code |
VL804 |
In Japan, real estate business targeting HNWI (High Net Worth Indivisuals) is finally attracting attention. We aim to enhance our knowledge of those project development, management, services, and branding by considering Japan's current situation in comparison with Asia, Europe, and the United States.
Together with five guest speakers, participants will understand the background and actual situation of each theme-based business and discuss it in light of own interests. Each guest speaker will use an actual project in which he or she has been involved as a case study to provide concrete insights. One guest speaker will join us from Hong Kong via Zoom, and the lecture will be given in English. Sanada will provide interpretation.The order of lecturers in the lesson plans may change.Some lecturers may also conduct fieldwork as case study visits.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
日本においても、ようやくHNWI(ハイネットワース・インディビデュアル)をターゲットとした不動産ビジネスが注目されています。それらのプロジェクト開発、マネジメント、サービス、そしてブランディングについて、アジア・欧米との比較の中で日本の現在を考え、知見を高めることを目指します。
In Japan, real estate business targeting HNWI (High Net Worth Indivisuals) is finally attracting attention. We aim to enhance our knowledge of those project development, management, services, and branding by considering Japan's current situation in comparison with Asia, Europe, and the United States.
5名のゲストスピーカと共に、それぞれのテーマに基づいたビジネスの背景、実情を理解し、受講者自らの関心に照らして議論します。それぞれのゲストスピーカーが携わった実際のプロジェクトをケーススタディとして、具体的な考察が可能です。一名のゲストスピーカーは、香港からZoomにて加わり、英語でのレクチャーになります。通訳は、真田が行います。
尚、授業計画の講師の順序は変わることがあります。
また、講師によっては、事例視察としてフィールドワークを実施することもあります。
Together with five guest speakers, participants will understand the background and actual situation of each theme-based business and discuss it in light of own interests. Each guest speaker will use an actual project in which he or she has been involved as a case study to provide concrete insights. One guest speaker will join us from Hong Kong via Zoom, and the lecture will be given in English. Sanada will provide interpretation.The order of lecturers in the lesson plans may change.Some lecturers may also conduct fieldwork as case study visits.
1 | マクロの視点から見たアジアにおける都市開発、富裕層向け不動産開発(1) 真田年幸 Urban Development and Real Estate Development for High Net Worth Individuals in Asia from a Macro Perspective (1) Toshiyuki Sanada |
2 | マクロの視点から見たアジアにおける都市開発、富裕層向け不動産開発(2) 真田年幸 Urban Development and Real Estate Development for High Net Worth Individuals in Asia from a Macro Perspective (2) Toshiyuki Sanada |
3 | ラグジュアリーブランドの視点から考える世界の不動産開発(1) 山海卓・真田年幸 Global Real Estate Development from a Luxury Brand Perspective (1) Taku Yamaumi + Toshiyuki Sanada |
4 | ラグジュアリーブランドの視点から考える世界の不動産開発(2) 山海卓・真田年幸 Global Real Estate Development from a Luxury Brand Perspective (2) Taku Yamaumi + Toshiyuki Sanada |
5 | アジアにおける富裕層向け不動産開発のブランディングについて(1) Chris Fjeddahl・真田年幸 Branding of Real Estate Development for High Net Worth Individuals in Asia (1) Chris Fjeddahl + Toshiyuki Sanada |
6 | アジアにおける富裕層向け不動産開発のブランディングについて(2) Chris Fjeddahl・真田年幸 Branding of Real Estate Development for High Net Worth Individuals in Asia (2) Chris Fjeddahl + Toshiyuki Sanada |
7 | アジアにおけるリテール不動産開発の新世代へのブランディング(1) Theodore Knipfing・真田年幸 Branding Retail Real Estate Development in Asia for a New Generation (1) Theodore Knipfing + Toshiyuki Sanada |
8 | アジアにおけるリテール不動産開発の新世代へのブランディング(2) Theodore Knipfing・真田年幸 Branding Retail Real Estate Development in Asia for a New Generation (2) Theodore Knipfing + Toshiyuki Sanada |
9 | ライフスタイルコンシェルジェという新しいチャレンジについて(1)マニヤン麻里子・真田年幸 On the New Challenge of Being a Lifestyle Concierge (1) Mariko Magnan + Toshiyuki Sanada |
10 | ライフスタイルコンシェルジェという新しいチャレンジについて(2)マニヤン麻里子・真田年幸 On the New Challenge of Being a Lifestyle Concierge (2) Mariko Magnan + Toshiyuki Sanada |
11 | 富裕層向けのエクスクルーシブな住宅開発について(1) 廣井康士郎・真田年幸 Exclusive Housing Development for High Net Worth Individuals (1) Kojiro Hiroi + Toshiyuki Sanada |
12 | 富裕層向けのエクスクルーシブな住宅開発について(2) 廣井康士郎・真田年幸 Exclusive Housing Development for High Net Worth Individuals (2) Kojiro Hiroi + Toshiyuki Sanada |
13 | 全講義を振り返っての総括、レポート発表、講評、議論(1) 真田年幸・他講師 Review of all lectures, report presentation, review, discussion (1) Toshiyuki Sanada, other lecturer |
14 | 全講義を振り返っての総括、レポート発表、講評、議論(2) 真田年幸・他講師 Review of all lectures, report presentation, review, discussion (2) Toshiyuki Sanada, other lecturer |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
特にありません。
None in particular.
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席率(30%) 議論・発言(30%) 最終レポート(Final Report)(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
グローバルに不動産開発、ブランディング、建築デザインに興味を持っていること。
本科目は、5年以上の実務経験を有する実務家教員による授業であり、全授業回数の50%以上がディスカッションなど双方向形式の授業によって運営されます。